بانک مرکزی: از بانک‌ها برداشت کردیم اما نه برای تامین اعتبار یارانه‌ها
نوشته شده توسط : zwembril

بازار ارز ایران در ماه‌های اخیر متلاطم بوده است

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اعتبار یارانه‌های نقدی ماه اسفند در ایران از محل مابه‌التفاوت ارز دریافتی از بانک‌ها تامین شده است، بانک مرکری این کشور این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، روابط عمومی بانک مرکزی تایید کرده است که از حساب بانک ها بابت "بخشی از مابه التفاوت قیمت ارز خریداری شده از بانک مرکزی" مبالغی را برداشت کرده، اما تکذیب می کند که این برداشت بابت تامین اعتبار یارانه ها بوده است.

روابط عمومی بانک مرکزی ایران توضیح داده است که "برداشت از حساب بانک ها در راستای اجرای مصوبه کمیته ساماندهی بازار ارز بوده که اواسط بهمن ماه در نامه ای با بانک ها ابلاغ شده است."

بانک مرکزی تاکید کرده که این کار "با توجه به شرایط بازار ارز و صرفا به منظور نظارت بانک مرکزی بر اقدامات بانک ها" صورت گرفته است.

روز گذشته خبرهایی مبنی بر برداشت از حساب بانک ها بابت مابه‌التفاوت قیمت ارز دریافتی توسط بانک مرکزی در منابع خبری منتشر شده بود و برخی رسانه ها هم نوشته بودند که این برداشت بابت تامین اعتبار یارانه ها بوده است.

دولت ایران اعلام کرده است که یارانه های نقدی ماه اسفند از امروز قابل برداشت است.

قیمت ارزهای خارجی و سکه طلا در ماههای اخیر در ایران به طرزی بی سابقه و همزمان با قطعی شدن تحریم های تازه اتحادیه اروپا علیه این کشور افزایش یافت.

بعضی از کارشناسان، این روند را با وضعیت اقتصادی ایران از جمله تحریم های خارجی مرتبط دانستند در حالیکه برخی دیگر آن را ناشی از سیاست های دولت و حتی اقدامی عمدی برای کسب در آمد و تامین بودجه مورد نیاز برای پرداخت یارانه های نقدی قلمداد کردند.

کارشناسان می گویند که کاهش ارزش پول ملی ایران موجب افزایش کم سابقه قیمت مایحتاج عمومی در این کشور شده است.





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: